Facebook Twitter Pinterest email tisk

Absces - absces po injekci

Absces po injekci

Podávání některých léků formou injekce je velmi časté, protože se předpokládá vyšší účinek. Před aplikací injekce obvykle lékař (sestřička) pacienta poučí o tom, že místo vpichu může být po nějakou dobu zarudlé, nateklé nebo citlivé na dotek. V některých případech ale můžou tyto malé komplikace přerůst v injekční absces.



Příčiny

Příčin tohoto abscesu může být hodně, na straně pacienta se nejčastěji jedné o oslabenou imunitu, tělo napadené některým typem stafylokoků, ale absces může vyvolat i špatný postup zdravotnického personálu, který injekci aplikoval. Místo vpichu mohlo být například nedostatečně ošetřeno antiseptikem, jehla nemusela mít správnou délku, v případě, že se jedna o injekční absces u drogově závislých může být příčinou již dříve použitá injekční jehla. Pokud je místo vpichu bolestivé a oteklé i za dva dny od aplikace a pacient má vyšší teplotu, je pravděpodobné, že se mu v místě vpichu vytvořil absces.



Léčba

Pokud bolest a otok na místě vpichu nemizí a objevila se horečka, je vhodné navštívit lékaře, který místo zkontroluje a určí, jestli se na daném místě neobjevil absces. Doporučí pak vhodnou léčbu. Pokud se jedná jen o zánět a absces se ještě nedotvořil, nasadí antibiotika. Pokud již absces vznikl, je třeba provést malý chirurgický zákrok pod lokální anestezií, kdy lékař dané místo rozřízne, vyčistí od hnisu, vydezinfikuje a v případě nutnosti provede drenáž, která se odstraní až po úplném vyčištění od hnisu.

Zdroj: Absces
Zveřejněno: 18.1.2018



SiteMAP